お問い合わせ Customer support 客服
よくある質問 Q & A 常见问题
- 設定方法を教えてください。 How can I set up the SIM? 请告诉我设置方法。
-
パッケージに同梱されている「ご利用の流れ」もしくは、下記をご参照の上、設定してください。
設定方法
eSIMの場合
SIMカードの場合 See the Usage Flow packaged with the SIM or see the following links:
How to setting
For eSIM
For SIM card 请参见包装中附带的《使用流程》或下述说明进行设置。
设定方法
eSIM
SIM卡 - データ量を使い終わりました。データ量を追加することはできますか? My Data Plan (data volume) has been used up. Can I recharge the SIM? 数据流量已用完。可以追加数据流量吗?
-
はい。利用可能期間内であれば、「IIJmioクーポンカード」「IIJmioクーポンカード/セレクタブル」「IIJmioクーポンカード/デジタル」を利用することでデータ量の追加が可能です。購入場所、ご利用までの流れなど、詳細をご確認ください。
リチャージ方法はこちら
なお、データ残量が無い場合、Japan Travel SIMのホームページ以外にはアクセスできません。 Yes, you can. If the SIM is still within the validity period, you can recharge it by purchasing the IIJmio Coupon Card, IIJmio Coupon Card/Selectable, or IIJmio Coupon Card/Digital.See the following URL for how to recharge your eSIM/SIM.
How to recharge
Please note that you cannot access other than the Japan Travel SIM website if there is no data volume left. 可以。只要在可用期限内,就可以使用“IIJmio优惠卡”、“IIJmio优惠卡/可选”、“IIJmio优惠卡/数字”追加数据流量。充值方法请通过以下URL进行确认。
如何充值
另外,如无剩余数据流量,只能访问Japan Travel SIM主页。 - 利用開始日や利用期限、残りのデータ量はどこで確認できますか? Where can I check my service start date, expiration date, and data volume balance? 在哪里可以查看开始使用日期、使用期限和剩余数据流量?
-
サポートページから確認いただけます。こちらからログインしてご確認ください。
ログインはこちら
※ログインには、SIMカード台紙裏面または「redy to start」のメールに記載のPASSCODE1/PASSCODE2が必要となります。 You can check them from the support page. Please log in from here.
Login
*You will be required to provide the PASSCODE1/PASSCODE2 on the back of the SIM card attached plastic card or in the "ready to start" email. 可在支持网页上查看。请从这里登录后查看。
登录
※需要使用SIM卡衬纸背面或“ready to start”邮件中的PASSCODE1/PASSCODE2进行登录。 - 利用可能な端末の条件を教えてください。 Please tell me the requirements for the appropriate devices. 请告诉我可使用终端的条件。
-
以下の端末の場合、利用可能と思われます。
The following are likely valid devices.
在以下终端机器的情况下,让人自然认为可利用。
-
SIMフリー端末(SIMロック解除した端末の動作保証はしていません。)
上記以外の端末の場合、以下の条件を満たしていれば利用可能と思われます。
なお、この条件を満たしている場合も、本サービスが利用可能なことを保証することはできません。 SIM-free devices (IIJ does not guarantee the operation of devices whose SIM lock has been disengaged.)
Devices other than the above may also be valid provided that they meet the below conditions.
Please note that IIJ cannot guarantee the usability of this service even should the below conditions be met. SIM自由终端机器(对解除了SIM锁定的终端机器不保证能启动。)
在上述以外终端机器的情况下,如果满足以下条件,就让人自然认为可利用。
此外,即使满足了该条件,也不能保证能利用本项服务。- NTTドコモのLTE/3Gに対応していること Device that supports LTE/3G service by NTT DoCoMo 需能应对NTT DOCOMO的LTE/3G
- IIJmioのAPN設定を行い、当該設定から接続が可能なこと Devices on which APN settings for IIJmio can be performed, resulting in a connection 需进行IIJmio的APN设定,并能从该设定进行连接
-
※弊社で動作確認を取った端末は動作確認済み端末一覧をご覧ください。
※通信端末によってはSIMカードを認識しない場合があります。 *Please see the List of Devices with Verified Operation for devices for which IIJ has verified operation.
*Certain communications devices may not recognize SIM cards. ※对于我公司进行了动作确认的终端机器,请参阅已确认动作终端机器一览表。
※有的通信终端机器存在不能识别SIM卡的情况。
-
SIMフリー端末(SIMロック解除した端末の動作保証はしていません。)
- MCC、MNCに入力する情報を教えてください。 Tell me the information necessary to make input for MCC and MNC. 请告诉我输入MCC、MNC的信息。
- 通常は、SIMカードが端末側で認識されていれば自動的に表示されますが、表示されない場合は「MCC」に「440」、MNC に「03」を入力してください。 Normally, SIM cards are automatically displayed if they are recognized by the device. If they are not displayed, input "440" in "MCC" and "03" in "MNC." 在通常情况下,如果终端机器侧识别出了SIM卡,就会自动显示,但是如果不显示,则请在“MCC”输入“440”,在“MNC”输入“03”。
- eSIMを使っています。パスコード照会の製造番号(SERIAL NUMBER、ICCID)がわかりません、確認方法を教えてください。 How can I check the serial number (ICCID) of my eSIM for the passcode inquiry? 我正在使用 eSIM。我不知道用于查询密码的序列号(SERIAL NUMBER、ICCID)。请告诉我如何查看。
-
「ready to start」のメール、または端末の「設定」よりご確認いただけます。
Check our email titled "ready to start" or device settings
您可以从“ready to start”电子邮件或设备设置屏幕中进行检查。
-
端末の設定画面から確認する場合
<iOSの場合> How to check the device settings
<For iOS> 从设备设置屏幕检查时
<使用iOS时>- [設定]→[一般]→[情報] "Settings" → "General" → "About" "设置" → "通用" → "关于本机"
- [設定]→[デバイス情報]→[SIMステータス] "Settings" → "About phone" → "SIM status" "设置" → "关于手机" → "SIM 卡状态"
* Transitions may vary according to OS version of your device.
※根据您所用设备的OS类型及版本,设置流程及项目名称可能有所不同。
-
端末の設定画面から確認する場合
チャットサポート(AI対応) Chat support(AI) Chat support(AI)
チャットは24時間ご質問いただけます。
Chat support is available 24 hour service.
24 小时提供聊天支持服务。