お問い合わせ Customer support 客服
よくある質問 Q & A 常见问题
- ご購入前 Before Purchase 购买前
- ご購入後 After Purchase 购买后
- サポート窓口はありますか? Is there a support desk? 有客服窗口吗?
-
英語、中国語、日本語に対応したお電話のサポート窓口とチャットサポートを用意しています。
-
サポートセンター
TEL:03-5205-4999
※ 年中無休 9:00~19:00
※ 英語・中国語・日本語に対応しています。
※ 24時間対応 We offer phone and chat support in English, Chinese, and Japanese.-
Support Center
TEL:03-5205-4999
Available every day from 9:00 to 19:00
Support available in English, Chinese, and Japanese
Available 24/7 我们提供支持英语、中文和日语的电话客服和聊天支持。-
客服中心
电话:03-5205-4999
※ 全年无休,服务时间为9:00~19:00
※ 支持英语、中文和日语
※ 24小时服务 -
サポートセンター
- Japan Travel SIMの利用方法を教えてください。 How do I use the Japan Travel SIM? 如何使用 Japan Travel SIM?
-
Japan Travel SIMはご利用の端末の設定およびメールアドレスの登録を行うことでご利用いただけます。
ご利用の流れは以下をご確認ください。
Japan Travel SIMのご利用の流れ You can use the Japan Travel SIM by configuring your device settings and registering your email address.
Please refer to the following link for the usage procedure:
Easy to Use 通过设置您的设备并注册电子邮件地址,即可使用 Japan Travel SIM。
请参考以下链接了解使用流程:
使用流程 - 利用可能な端末の条件を教えてください。 What are the requirements for compatible devices? 可用设备的条件是什么?
-
以下の端末での利用を推奨しております。
SIMカードの場合
- SIMフリー端末(SIMロック解除した端末の動作保証はしていません。)
eSIMの場合We recommend using the following types of devices:- SIMフリー端末(SIMロック解除した端末の動作保証はしていません。)
-
eSIMに対応している
-
中国本土向けのiPhoneなど一部iPhoneはeSIMに対応しておりません。
SIMフリー端末以外の端末の場合、以下の条件を満たしていれば利用可能と思われます。
なお、この条件を満たしている場合も、本サービスが利用可能なことを保証することはできません。
- NTTドコモの4G(LTE)/3Gに対応していること
- IIJmioのAPN設定を行い、当該設定から接続が可能なこと
-
中国本土向けのiPhoneなど一部iPhoneはeSIMに対応しておりません。
- 3Gの通信は2026年3月31日までのご利用となります。
- 弊社で動作確認を行った端末は動作確認済み端末一覧をご覧ください。
- 通信端末によってはSIMカードを認識しない場合があります。
- 各種アプリの動作確認は行っておりません。また、サービスの動作を保証するものではありません。
For SIM card:- SIM-free devices
(We do not guarantee the operation of devices that have been SIM-unlocked.)
For eSIM:我们推荐使用以下类型的设备:- SIM-free devices
(We do not guarantee the operation of devices that have been SIM-unlocked.) -
Devices that support eSIM
-
Some iPhones, such as those intended for mainland China, do not support eSIM.
If you are using a device that is not SIM-free, it may still be usable if it meets the following conditions.
However, even if these conditions are met, we cannot guarantee that the service will work properly.
- Compatible with NTT DOCOMO’s 4G (LTE)/3G network
- Able to connect using IIJmio’s APN settings
-
Some iPhones, such as those intended for mainland China, do not support eSIM.
- 3G service will be available until March 31, 2026.
- For devices that have been tested for compatibility, please refer to our list of verified devices.
- Some communication devices may not recognize the SIM card.
- We do not test the operation of various apps, and we do not guarantee the functionality of the service.
使用SIM卡时:- 无锁设备(SIM Free)
(我们不保证已解锁设备的正常运行。)
使用eSIM时:- 无锁设备(SIM Free)
(我们不保证已解锁设备的正常运行。) -
支持eSIM的设备
-
部分面向中国大陆的iPhone等设备不支持eSIM。
如果您使用的不是无锁设备,只要满足以下条件,也可能可以使用。
但即使满足这些条件,我们也无法保证服务一定可用。
- 支持NTT DOCOMO的4G(LTE)/3G网络
- 能够设置并连接IIJmio的APN
-
部分面向中国大陆的iPhone等设备不支持eSIM。
- 3G通信服务将于2026年3月31日终止。
- 关于我们已确认可用的设备,请参阅“已确认可用设备列表”。
- 部分通信设备可能无法识别SIM卡。
- 我们未对各种应用程序进行兼容性测试,也不保证服务的正常运行。
- 設定完了後、インターネットに接続できません。 I can't connect to the internet after completing the setup. 完成设置后无法连接互联网怎么办?
-
インターネットの接続ができない場合、下記をご確認ください。
- 端末を再起動してください。
- 「設定」のモバイルデータ通信がオンになっていることを確認してください。
- 機内モードがオフになっていることを確認してください。
- 上記確認しても改善しない場合は、eSIMを削除する前にサポートセンターまでお問い合わせ願います。
- APN設定を完了しても4GもしくはLTE表記にならない場合は、端末の再起動を何度かお試しください。端末によっては、15分程度かかる場合があります。
-
2026年4月1日以降ご利用できない場合は、端末のソフトウェアを最新のバージョンにアップデートの上、以下の本体設定をお試しください。
①ネットワークの種類を「5G/4G(LTE)が含まれた」ものに変更する
②APN設定の「APNタイプ」に「ia」を追加設定する
(例)
【変更前】APNタイプ:default
【変更後】APNタイプ:default,ia ※既存の設定は変更しないでください。
設定方法は、以下をご確認ください。 If you are unable to connect to the internet, please check the following:- Restart your device.
- Make sure that mobile data is turned on in the device settings.
- Ensure that airplane mode is turned off.
- If the issue persists after checking the above, please contact the support center before deleting the eSIM.
- If your device does not display "4G" or "LTE" even after completing the APN settings, try restarting your device several times. Depending on the device, it may take around 15 minutes to connect.
-
If you are unable to use the service after April 1, 2026, please update your device software to the latest version and try the following settings.
Change the network type to one that includes "5G/4G (LTE)".
Add "ia" to the APN type the APN settings.
(Example)
Before: APN Type: default
After: APN Type: default,ia *Do not change the existing settings.
Please refer to the following for setup instructions:-
Usage Flow
For SIM card
For eSIM
- 请重启您的设备。
- 请确认“设置”中的移动数据已开启。
- 请确认飞行模式已关闭。
- 如果以上检查后仍无法连接,请在删除eSIM之前联系客户支持中心。
- 如果完成APN设置后仍未显示“4G”或“LTE”,请多次尝试重启设备。部分设备可能需要约15分钟才能连接。
-
如果在2026年4月1日之后无法使用,请将设备软件更新到最新版本,并尝试以下设置:
将网络类型更改为包含“5G/4G(LTE)”的选项。
在APN设置中的“APN类型”中添加“ia”。
(示例)
更改前: APN类型:default
更改后: APN类型:default,ia
请参考以下链接了解设置方法: - 誤って購入してしまいました。パッケージの返品・交換はできますか? I purchased it by mistake. Can I return or exchange the package? 我不小心购买了,可以退换包装吗?
- Japan Travel SIMはパッケージの返品・交換はできません。 Japan Travel SIM packages cannot be returned or exchanged. Japan Travel SIM 的包装不可退货或更换。
- 「認証コード」が記載されたメールが届きません。 I haven’t received the email with the verification code. 我没有收到包含“验证码”的邮件。
-
メールが届かない場合、下記をご確認ください。
-
システムメンテナンス中はメールが届きません。メンテナンス終了後にメールがとどきます。
-定期メンテナンスは毎週火曜日の午後10時から水曜日の午前9時までおこないます。
-メンテナンスのお知らせ - 認証コードが記載されたメールは、「support@iijmio.jp」のメールアドレスで送信されます。迷惑メールフォルダなどの中に入っていないか一度ご確認ください。
- 登録したメールアドレスを再度ご確認ください。
上記確認後もメールが届かない場合は、他のメールアドレスにてお試しください。 If you haven’t received the email, please check the following:-
Emails will not be delivered during system maintenance. They will be sent after maintenance is completed.
-Regular maintenance is conducted every Tuesday from 10:00 PM to Wednesday 9:00 AM.
-Maintenance information - The email containing the verification code is sent from support@iijmio.jp. Please check your spam or junk mail folder.
- Please double-check the email address you registered.
If you still do not receive the email after checking the above, please try using a different email address. 如果没有收到邮件,请确认以下事项:-
系统维护期间不会发送邮件。维护结束后邮件将会发送。
-定期维护时间为每周二晚上10点至周三早上9点。
-维护通知 - 含有验证码的邮件是由 support@iijmio.jp 发出的。请检查是否被误归类到垃圾邮件文件夹中。
- 请再次确认您注册时填写的邮箱地址是否正确。
如果确认以上内容后仍未收到邮件,请尝试使用其他邮箱地址。 -
システムメンテナンス中はメールが届きません。メンテナンス終了後にメールがとどきます。
- 「PASSCODE」が記載されたメールが届きません。 I haven’t received the email containing the "PASSCODE". 我没有收到包含“PASSCODE”的邮件。
-
メールが届かない場合、下記をご確認ください。
-
システムメンテナンス中はメールが届きません。メンテナンス終了後にメールが届きます。
-定期メンテナンスは毎週火曜日の午後10時から水曜日の午前9時までおこないます。
-メンテナンスのお知らせ - メールは、「support@iijmio.jp」のメールアドレスで送信されます。迷惑メールフォルダなどの中に入っていないか一度ご確認ください。
-
Emails will not be delivered during system maintenance. They will be sent after maintenance is completed.
-Regular maintenance is conducted every Tuesday from 10:00 PM to Wednesday 9:00 AM.
-Maintenance information - The email is sent from support@iijmio.jp. Please check your spam or junk mail folder.
-
系统维护期间不会发送邮件。维护结束后邮件将会发送。
-定期维护时间为每周二晚上10点至周三早上9点。
-维护通知 - 邮件是由 support@iijmio.jp 发出的。请检查是否被误归类到垃圾邮件文件夹中。
-
システムメンテナンス中はメールが届きません。メンテナンス終了後にメールが届きます。
- PASSCODE1/PASSCODE2、エントリーコードはどこで確認できますか。 Where can I find PASSCODE1/PASSCODE2 and the entry code? 在哪里可以找到 PASSCODE1/PASSCODE2 和注册码?
-
利用者登録に必要とするPASSCODE1/PASSCODE2およびエントリーコードは、SIMカードとeSIMで異なります。
-
SIMカードをご利用の場合
PASSCODE1/PASSCODE2は**SIMカードの台紙**に記載しています。それぞれ8桁です。 -
eSIMをご利用の場合
エントリーコードは、購入したカードの裏面に記載されています。
PASSCODE1/PASSCODE2は、登録完了後のメールに記載されています。
-
If you are using a SIM card
PASSCODE1 and PASSCODE2 are printed on the SIM card mount. Each code consists of 8 digits. -
If you are using an eSIM
The entry code is printed on the back of the purchased card.
PASSCODE1 and PASSCODE2 are included in the email you receive after completing registration.
-
使用 SIM 卡的情况
PASSCODE1 和 PASSCODE2 印在 SIM 卡的卡托 上。每个密码为 8 位数字。 -
使用 eSIM 的情况
注册码 印在您购买的卡片背面。
PASSCODE1 和 PASSCODE2 会在您完成注册后,通过电子邮件发送给您。
-
SIMカードをご利用の場合
- PINロックが掛かりました。PINロック解除コード(PUKコード)を教えてください。 My SIM is PIN-locked. Can you provide the PIN Unlock Code (PUK code)? SIM卡被PIN锁定了。可以提供PIN解锁码(PUK码)吗?
-
製造番号をご確認の上、IIJサポートセンターへご連絡ください。
-
製造番号の確認方法
-
SIMカードをご利用の場合
-SIMカード台紙の裏面、または端末の「設定」よりご確認いただけます。
-端末の設定画面から確認する場合
<iOSの場合>[設定]→[一般]→[情報]
<Androidの場合>[設定]→[デバイス情報]→[SIMステータス] -
eSIMをご利用の場合
-「ready to start」のメール、または端末の「設定」よりご確認いただけます。
-端末の設定画面から確認する場合
<iOSの場合>[設定]→[一般]→[情報]
<Androidの場合>[設定]→[デバイス情報]→[SIMステータス]
- OSのバージョンや端末により確認方法が異なります。
-
SIMカードをご利用の場合
-
ご連絡先
IIJサポートセンター 年中無休(9:00-19:00)
tel:03-5205-4999- 日本語・英語・中国語に対応しています。
-
How to check the serial number
-
For SIM card :
-You can find it on the back of the SIM card mount or in your device settings.
-To check via device settings:
<iOS> [Settings] → [General] → [About]
<Android> [Settings] → [About phone] → [SIM status] -
For eSIM :
-You can find it in the "Ready to Start" email or in your device settings.
-To check via device settings:
<iOS> [Settings] → [General] → [About]
<Android> [Settings] → [About phone] → [SIM status]
- The method may vary depending on your device and OS version.
-
For SIM card :
-
Contact Information
IIJ Support Center
TEL: 03-5205-4999- available year-round(9:00-19:00)
- Customer support is available in Japanese, English, and Chinese only.
-
如何确认序列号
-
使用SIM卡的用户:
-可在SIM卡台纸背面或设备的“设置”中查看。
-通过设备设置查看的方法:
<iOS> [设置] → [通用] → [关于本机]
<Android> [设置] → [关于手机] → [SIM状态] -
使用eSIM的用户:
-可在“ready to start”邮件中或设备的“设置”中查看。
-通过设备设置查看的方法:
<iOS> [设置] → [通用] → [关于本机]
<Android> [设置] → [关于手机] → [SIM状态]
注意:根据设备型号和操作系统版本,查看方法可能有所不同。 -
使用SIM卡的用户:
-
联系方式
IIJ客服中心(全年无休(9:00-19:00))
电话:03-5205-4999- 仅支持日语、英语、中文。
-
製造番号の確認方法
- 設定方法を教えてください。 How can I set up the SIM? 请告诉我设置方法。
-
パッケージに同梱されている「USER MANUAL」もしくは、以下をご参照の上、設定してください。
ご利用の流れ
SIMカードの場合
eSIMの場合 See the Usage Flow packaged with the SIM or see the following links:
For SIM card
For eSIM 请参见包装中附带的《使用流程》或下述说明进行设置。
设定方法
SIM卡
eSIM - 【eSIMの場合】誤ってeSIMを削除してしてしまいました。eSIMの再発行はできますか? [For eSIM] I accidentally deleted my eSIM. Can it be reissued? 【使用eSIM时】我不小心删除了eSIM,可以重新发行吗?
-
eSIMの再発行はできません。
eSIMは一度削除されると再度のインストールができません。削除しないでご利用ください。
また、端末の初期化や機種変更をされますと、再度購入が必要となります。 eSIMs cannot be reissued.
Once deleted, an eSIM cannot be reinstalled. Please make sure not to delete it.
Additionally, if you reset your device or change to a new one, you will need to purchase a new eSIM. eSIM无法重新发行。
一旦删除,eSIM将无法再次安装,请勿删除。
另外,如果您初始化设备或更换设备,也需要重新购买eSIM。 - 【eSIMの場合】アクティベーションコードを読み込んだところ、エラーが表示されてeSIMをダウンロードすることができませんでした。また、再ダウンロードもできませんでした。 [For eSIM] When I scanned the activation code, an error appeared and I couldn’t download the eSIM. I also couldn’t re-download it. 【使用eSIM时】扫描激活码时出现错误,无法下载eSIM,也无法重新下载,怎么办?
-
以下のエラーが表示された場合、「端末のソフトウェアの影響」または「既に利用済のアクティベーションコードを読み込んだ」可能性が考えられます。
既にeSIMがインストールされていないか確認してください。インストールされていない場合、再度パッケージが必要です。-
iOSの場合
-eSIMをアクティベートできません
-モバイル通信プラン変更を完了できません -
Androidの場合
-サービスを有効にできませんでした
-ネットワークに接続できません
Please check whether the eSIM has already been installed. If it is not installed, you will need to obtain a new package.
Common error messages:-
iOS:
-Unable to activate eSIM
-Unable to complete mobile data plan change -
Android:
-Could not enable service
-Unable to connect to the network
请确认eSIM是否已经安装。如果尚未安装,则需要重新购买新的eSIM卡包。
常见错误信息:-
iOS系统:
-无法激活eSIM
-无法完成移动数据计划更改 -
Android系统:
-无法启用服务
-无法连接到网络
-
iOSの場合
- 【iOS:SIMカードの場合】「STEP2 APN設定」で「モバイルデータ通信ネットワーク」が表示されず、APN設定情報を入力できない。 [iOS: For SIM card users] In “STEP 2: APN Settings,” the “Mobile Data Network” option does not appear, so I cannot enter the APN information. 【iOS系统:使用SIM卡的情况】在“步骤2 APN设置”中未显示“蜂窝数据网络”,无法输入APN信息。
-
iPhoneに「モバイルデータ通信ネットワーク」が表示されない場合、端末がSIMを認識していない状態です。
端末再起動及びSIMカードの抜き差しを試し、改善がなければサポートセンターまでお問い合わせ願います。 If “Mobile Data Network” is not displayed on your iPhone, it means the device is not recognizing the SIM card.
Please try restarting your device and reinserting the SIM card.
If the issue persists, please contact the support center. 如果iPhone未显示“蜂窝数据网络”,说明设备未识别到SIM卡。
请尝试重启设备并重新插入SIM卡。
如果问题仍未解决,请联系客户支持中心。
チャットサポート(AI対応) Chat support(AI) Chat support(AI)
チャットは24時間ご質問いただけます。
Chat support is available 24 hour service.
24 小时提供聊天支持服务。